
Support Consultant
- Op locatie
- Amsterdam | Groningen, Noord-Holland, Nederland
- Customer Success
De uitdaging
Kickstart jouw carrière in consultancy bij ons! Ben jij analytisch, klantgericht en op zoek naar een kans om impact te maken? Heb je een proactieve mindset, een flinke dosis leergierigheid en beschik je over sterke gesprekstechnieken? Zie jij jezelf bedrijfskundige vraagstukken oplossen met slimme software in een ambitieuze omgeving? Lees dan snel verder!
Ondersteuning bieden aan klanten: Jij bent het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en helpt hen via chat, telefoon of mail met vragen over onze software en bedrijfskundige vraagstukken. Je weet hun vragen snel te analyseren, omdat je niet alleen onze software uitstekend beheerst, maar ook de bedrijfsprocessen van onze klanten goed kent.
Proactieve signalering: Jij signaleert snel wanneer klanten extra hulp nodig hebben, bijvoorbeeld in de vorm van een training of een andere oplossing. Zo draag je bij aan een optimale klantbeleving.
Samenwerken met collega’s: Je werkt nauw samen met andere afdelingen zoals sales, product en engineering. Jullie leren van elkaar en zorgen samen voor de beste oplossingen.
Kennisdeling: Je vertaalt veel voorkomende klantvragen naar waardevolle documentatie, zoals help-artikelen en handleidingen, zodat klanten nog sneller geholpen worden.
- Begeleiden van nieuwe collega's: Je helpt bij de onboarding van nieuwe collega’s en fungeert als buddy om hen wegwijs te maken.
Je duikt steeds dieper in de software, ontwikkelt je expertise en wordt klaargestoomd om als ervaren consultant klanten te adviseren en te helpen. Bovendien krijg je door deze rol een uniek kijkje in de keuken bij diverse bedrijven en hun bedrijfsprocessen, wat je ervaring en netwerk aanzienlijk verrijkt. In deze rol is er enorm veel te leren over onze software, en je zult je geen moment vervelen. We investeren volop in jouw ontwikkeling, met regelmatige incheckmomenten en kennissessies om ervoor te zorgen dat je altijd blijft groeien en nieuwe uitdagingen aangaat.
Jouw nieuwe collega’s
Je wordt onderdeel van het Customer Success team. Dit team bestaat uit Support Consultants, Business Consultants, Customer Success Managers en Customer Success Specialisten. Jij bent, samen met je team, hét aanspreekpunt voor onze klanten en vervul je een sleutelrol in het succes van zowel ons product als hun organisatie. Jouw directe collega’s zijn: Margot, Inge, Mark, Jorn, Thierry, Lennard, Thom, en Thijs.

Zo pas jij in onze workflow
- Je bent mensgericht;
- Je hebt taalgevoel. Je weet wat taal kan doen, zowel schriftelijk als mondeling;
- Je houdt altijd rust, ook al komt er veel op je af;
- Je hebt bij voorkeur een bedrijfseconomische opleiding afgerond, beschikt over HBO/WO-denkniveau;
- Je hebt affiniteit met het werken met software en processen;
- Je bent voortdurend op zoek naar manieren om jezelf verder te ontwikkelen;
- Je wilt bijdragen aan het succes van Simplicate;
- Je hebt passie en plezier in je werk en goed getrainde lachspieren :).
We waarderen en zien elkaars talent. Daarom hebben we een warme en open cultuur gecreëerd waarin jij je thuis voelt. Wij bieden jou:
Een uitdagende functie waarin je jouw talenten volop benut en ontwikkelt;
Drie locaties om te werken: twee kantoren in Groningen en één in Amsterdam;
Dagelijks vers fruit, lunch en écht goede koffie;
Uitstekende pensioenregeling, wij betalen 82%;
Tijd voor gezelligheid door vrijmibo’s, feestjes en teamuitjes;
Een Macbook, internetvergoeding en thuiswerkvergoeding;
Een eigen groeibudget per jaar, te besteden naar eigen inzicht;
Benefits naar keuze; elke maand krijg je een kleine bijdrage via Alleo;
Een startsalaris vanaf € 2700.
Jij & Simplicate
Over Simplicate
Simplicate is een snelgroeiende software scale-up. Wij zijn er voor alle zakelijke dienstverleners die streven naar meer succes. Wij helpen ze om hun volle potentieel te bereiken met onze sterke visie op bedrijfsvoering, krachtige CRM- en projectsoftware én onze dienstverlening. Simplicate is namelijk meer dan een softwarebedrijf; we zijn betrokken bij het succes van onze klanten en elkaar.
Die betrokkenheid ervaar je ook in onze cultuur. Wij zien en waarderen elkaars talent. Je krijgt een warm welkom en maakt deel uit van de open cultuur. Samenwerken is onze flow to success.
Kom in contact!
Ben jij de nieuwe Simplicater die wij zoeken? Bepaal en creëer jouw eigen flow to success bij Simplicate. Bekijk alvast de sollicitatieprocedure, of solliciteer direct via de button.
In ons bedrijf is Nederlands de voertaal op de werkvloer. Voor deze functie is het daarom noodzakelijk dat je de Nederlandse taal beheerst op minimaal B2-niveau. Ben je echter bezig met het leren van Nederlands en verwacht je binnen afzienbare tijd dit niveau te bereiken? Dan moedigen we je van harte aan om toch te solliciteren. We nemen je graag op in onze talentpool voor toekomstige mogelijkheden.
Vragen? Vragen!
Neem contact op met Manon van der Velpen: vacatures@simplicate.nl of tel: 088 520 0500.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Aan het zonder opdracht voorstellen van kandidaten kunnen geen rechten c.q. verplichtingen worden ontleend. Voor deze vacature zijn wij uitsluitend op zoek naar kandidaten die direct in dienst willen treden bij Simplicate.
of
Dankjewel!
Je sollicitatie is succesvol ingediend
Zo gaat ons sollicitatieproces

Solliciteren
Heb je een interessante vacature gezien? Solliciteer direct met je cv en een motivatiebrief.

Kennismaken
We willen je persoonlijk leren kennen en meer horen over je doelen en ambities. Ook delen we graag meer over de functie en Simplicate, zodat we een duidelijk beeld hebben van wat we elkaar kunnen bieden.

Vervolggesprek of businesscase
Tijdens een vervolggesprek komen we graag meer te weten over jouw werkmentaliteit en over jouw kennis en talenten. Dit doen we met een verdiepend gesprek of een businesscase.

Aanbod
Gefeliciteerd! Wij zijn enthousiast en nemen contact op om een aanbod te doen. Zie jij het ook zitten? Dan maken we het officieel.