
Customer Success Specialist
- Op locatie, Hybride
- Amsterdam , Noord-Holland, Nederland
- Customer Success
De uitdaging
Your flow to success als Customer Success Specialist
Hoe zorg je ervoor dat klanten niet alleen tevreden zijn, maar ook écht het maximale uit Simplicate halen? Hoe stimuleer je gebruik, ontdekking van nieuwe features en langdurige betrokkenheid? En hoe vertaal je klantinzichten naar concrete verbeteringen? Gaan jouw handen jeuken om hiermee aan de slag te gaan? Dan leren we je graag kennen!
Als Customer Success Specialist ben jij de drijvende kracht achter het succes van onze software bij klanten, wat direct bijdraagt aan het succes van Simplicate. Met jouw kennis van onze software, marktontwikkelingen en onze visie op bedrijfsvoering speel je proactief in op de behoeften van onze klanten. Je stimuleert tevredenheid, betrokkenheid en gebruik, terwijl je churn voorkomt en groei bevordert. Door slimme data-analyse en een schaalbare aanpak zorg je voor maximale impact.
Tom aan het woord
Iedere dag start met een korte check-in met het team, hierbij checken we in voor eventuele hulpvragen, en dan begint de werkdag. Geen dag is hetzelfde! Onze dagen vullen we met analyses en gesprekken met klanten, collega’s en de organisatie van webinars en events. De volgorde bepaal je hierin zelf, als je werk maar af komt!
Wat vind ik zo leuk aan mijn werk?
De variatie maakt mijn werk leuk! Vanuit gesprekken en data worden kansen gespot om initiatieven op te tuigen. Dit kunnen marketingcampagnes, events, webinars of andere ideeën die bijdragen aan klantbehoud. Daarnaast werk je veel samen met andere collega’s binnen Simplicate!
Jouw nieuwe collega’s
Je wordt onderdeel van het Customer Success team. Dit team bestaat uit Support Consultants, Business Consultants, Customer Success Managers en Customer Success Specialisten. Jij bent, samen met je team, hét aanspreekpunt voor onze klanten en vervul je een sleutelrol in het succes van zowel ons product als hun organisatie. Jouw directe collega’s zijn Gerlind, Neeltje, Tom, Kevin, Yander, Jan en Margot.

Jouw werk als Customer Success Specialist
Je werkt nauw samen met collega’s uit verschillende teams om te zorgen dat de behoeften van jouw klanten optimaal worden vervuld. Jouw taken en verantwoordelijkheden zijn onder andere:
Analyseren van klantdata en het maandelijkse rapporteren van churn- en upsell/cross-sell analyses, inclusief het identificeren van kansen en trends binnen je klantengroep;
Verspreiden van inzichten over klanttevredenheid (NPS), churn, trends en marktontwikkelingen binnen de organisatie;
Verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de eventkalender, inclusief webinars en fysieke events gericht op bestaande klanten;
Coachen en ondersteunen van collega’s met jouw ervaring en kennis, en bijdragen aan de realisatie van upsell/cross-sell kansen;
Zo pas jij in onze workflow
Je hebt ervaring opgedaan als customer success specialist, customer success manager, support consultant, relatiebeheerder of vergelijkbaar.
Je bent analytisch sterk. Je legt verbanden en trekt duidelijk en realistisch conclusies op basis van beschikbare informatie;
Je bent klantgericht. Je luistert actief, begrijpt de behoeften van de klant en vertaalt deze naar passende oplossingen en een positieve ervaring;
Je ziet de grote lijnen en maakt weloverwogen keuzes, ook als flexibiliteit vereist is;
Flexibiliteit en lerend vermogen om zich aan te passen aan veranderende behoeften, technologische ontwikkelingen en markttrends.
Passie en plezier in je werk en goed getrainde lachspieren 🙂
Dit krijg jij ervoor terug
We waarderen en zien elkaars talent. Daarom hebben we een warme, betrokken en open cultuur gecreëerd waarin jij je thuis voelt. Wij bieden jou:
Een uitdagende functie waar ruimte is voor ondernemerschap;
Twee locaties om flexibel te werken: een kantoor in Groningen en een kantoor in Amsterdam;
Dagelijks vers fruit, lunch en écht goede koffie;
Een uitstekende pensioenregeling;
Tijd voor gezelligheid door vrijmibo’s, feestjes en teamuitjes;
Een Macbook, internetvergoeding en thuiswerkvergoeding;
Budget en mogelijkheden om te besteden aan je groei en ontwikkeling;
Benefits naar keuze; elke maand krijg je een bijdrage via Alleo.
Jij & Simplicate
Over Simplicate
Simplicate is een snelgroeiende software scale-up met kantoren in Groningen en Amsterdam met meer dan 70 medewerkers. Met gebruiksvriendelijke CRM- en project software maken wij al sinds 2015 meer dan 1.400 dienstverleners succesvoller door de meest efficiënte flow van eerste klantcontact tot en met factuur. Onze klanten vergroten hun succes door tijdsbesparing, efficiënt werken, de juiste inzichten en gelukkigere medewerkers. Innovatie en continue ontwikkeling drijft onze groei, producten en mensen. Wij zijn altijd samen in beweging om zo tot een betere versie van onszelf te komen.
Kom in contact!
Ben jij de nieuwe Simplicater die wij zoeken? En sleep jij liever vandaag dan morgen deze droombaan binnen? Solliciteer dan via de button.
Heb je vragen? Neem contact op met ons People & Culture team via vacatures@simplicate.nl of tel: 088 520 0500.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Aan het zonder opdracht voorstellen van kandidaten kunnen geen rechten c.q. verplichtingen worden ontleend. Voor deze vacature zijn wij uitsluitend op zoek naar kandidaten die direct in dienst willen treden bij Simplicate.
- Amsterdam , Noord-Holland, Nederland
of
Dankjewel!
Je sollicitatie is succesvol ingediend
Zo gaat ons sollicitatieproces

Solliciteren
Heb je een interessante vacature gezien? Solliciteer direct met je cv en een motivatiebrief.

Kennismaken
We willen je persoonlijk leren kennen en meer horen over je doelen en ambities. Ook delen we graag meer over de functie en Simplicate, zodat we een duidelijk beeld hebben van wat we elkaar kunnen bieden.

Vervolggesprek of businesscase
Tijdens een vervolggesprek komen we graag meer te weten over jouw werkmentaliteit en over jouw kennis en talenten. Dit doen we met een verdiepend gesprek of een businesscase.

Aanbod
Gefeliciteerd! Wij zijn enthousiast en nemen contact op om een aanbod te doen. Zie jij het ook zitten? Dan maken we het officieel.