Onboardingspecialist

  • Customer Success
  • Groningen & Amsterdam, Netherlands

Onboardingspecialist

Omschrijving

Je zorgt ervoor dat onze klanten op de juiste manier en in zeer korte tijd het maximale uit de software van Simplicate halen. Met een goede voorbereiding vanuit de klant, start je de klant binnen 1 tot maximaal 3 dagen succesvol op. Dat betekent dat je online of op locatie van de klant kritisch de bedrijfsprocessen analyseert, actief bijdraagt aan verbeteringen en dit vervolgens succesvol vertaalt naar de software van Simplicate. Dit doe je zowel vanuit ons kantoor in Amsterdam als ook (zeker voor 80%) op locatie van de klant.

Je maakt onderdeel uit van het Customer Success team en focust je, in de rol van Onboardingspecialist, voornamelijk op de onboarding van nieuwe klanten. Het Customer Success Team bestaat daarnaast uit collega’s die kleine inrichtings- en gebruikersvragen via een online chat en /of telefoon oppakken (Supportspecialisten) en Customer Success Coaches die de eindverantwoordelijkheid hebben op het daadwerkelijke succes van de klant. Als Customer Success team heb je bovendien maar één doel en dat is het succes van de klant. Hun succes is ons succes en dus jouw succes!

WAAROM JE BIJ SIMPLICATE WILT WERKEN!

  • Omdat je wilt werken in een echte scale-up (zo eentje waar ze het in de boekjes en blogs over hebben).
  • Je sluit je aan bij een jong, maar ervaren team dat koers bepaald heeft en dat grote ambities heeft.  
  • Omdat het enige constante is dat alles steeds verbeterd wordt.
  • Omdat je vrijheid hebt in alles wat je doet en je daarmee je eigen succes bepaalt.
  • En tot slot: omdat je energie krijgt uit het feit dat je geen ‘bullshit’ bouwt, implementeert en/of verkoopt, maar dat je bezig bent met een kwalitatief & innovatief product dat bedrijven echt verder helpt.

VOORDAT JE SOLLICITEERT EERST EEN GOED GESPREK

Voordat we met elkaar verder gaan willen we altijd graag een gesprek om jou beter te leren kennen en jou de gelegenheid te geven om ons beter te leren kennen. Er valt namelijk nog zoveel meer te vertellen en waarschijnlijk wil jij nog veel meer weten. In dit gesprek vertellen we je alles over de vacature, over Simplicate en jouw mogelijkheden bij ons. Na het gesprek geven we van beide kanten aan of we een sollicitatietraject willen starten.

Vereisten

  • Een afgeronde HBO of WO studie in: (technische) bedrijfskunde, informatica, economie, MER, informatiekunde
  • Minimaal 2 tot 5 jaar relevante en aantoonbare werkervaring op het gebied van bedrijfsvoering en IT
  • Sterke communicatieve-, analytische- en adviesvaardigheden
  • Senioriteit in klantgerichtheid
  • Jij laat geen enkele uitdaging los tot er een oplossing is en toont betrokkenheid bij het tot stand komen van de oplossing in de praktijk
  • Je past goed in een multi-tasking omgeving en bent in staat om zelf de juiste prioriteiten te stellen